onsdag 27 mars 2013

Min byxmodell

Innan vi gick ut på praktik så hade vi ett byxprojekt i skolan. Vi fick för första och för sista gången på utbildningen helt designa våra egna byxor. Eftersom vi läser till mönsterkonstruktörer och sen i arbetslivet bara kommer rita det designerna vill ha så är det även så vi jobbar i skolan. Lärarna bestämmer plagg och mått och det enda vi får bestämma är tyg och vilken grundstorlek vi ska utgå från.

I alla fall, innan praktiken hade vi ett byxprojekt. Jag skulle göra allt förutom att sy byxorna. Jag designade, ritade mönstret, klipte ut tyg och plockade fram dragkedjor och knappar. Sen drog vi lott och alla i klassen fick en varsin provsömerska som skulle sy våra byxor efter en beskrivning som vi skrivit ihop till dem. Jag sydde ett par svarta jeans åt en tjej i min klass. Men tjejen som skulle sy mina blev tyvärr sjuk och han inte klart med byxorna innan jag åkte iväg. Så jag har inte sett dem ännu, det enda jag har fått av henne är ett foto på ena byxfickan. Nu är jag så nyfiken på att få se dem på riktigt och få testa dem för att se om jag ens kan ha dem på mig.

Självklart visar jag mer bilder när jag får tillbaka dem om några veckor. Det här är det enda jag sett av byxorna än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar