måndag 25 mars 2013

Våffeldagen

Våffeldagen till ära lovade jag mig själv, alla mina facebookvänner och instagram-följare att om de från och med nu börjar köpa ekologisk mjölk så ska jag för alltid endast köpa ekologisk mjölk. Även om det är ett väldigt litet steg så känns det i alla fall som ett steg i rätt riktning.

Min önskan är egentligen att det inte skulle behöva finnas något som heter ekologiskt eftersom det borde vara en självklarhet att allt som tillverkas ska tillverkas under schysta förhållanden både för människor och miljön. Tyvärr är det ju inte så just nu.



Cloo collection som jag gör min praktik på är väldigt eko-medvetna. Alla deras kläder är Gots-certifierade och allt de producerar är ekologiskt. Till och med limmet som jag har använt är ekologiskt. Lite roligt tycker jag.

Det är bra att röra sig runt inspirerande människor som får en att tänka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar