fredag 22 mars 2013

Re-design

Jag har försökt fixa så att bloggen skulle bli lite finare. Jag vet inte riktigt om jag lyckades. Men intresset är för dåligt från min sida för att jag ska orka lägga ner mer tid på det i dag. Bloggen har jag startat för att skriva om sömnad och mönsterkonstruktion, inte för att pynta internet. Så nu får det duga bra det här!

Jag har åkt till Borås för att hämta lite saker och få lite gjort. Planen för i kväll var att hinna sy massor, men så kom jag hem till en hel hög med post och räkningar och luften gick ur mig. Men jag ska ta och koka en kopp te och ställa i ordning maskinerna så kommer nog lusten tillbaka kvickt.

Kvällens sömnad ska handla om re-design och att färdigställa projekt. Jag är en expert på att starta projekt. Jag är inte alls lika bra på att avsluta dem. Det betyder alltså att jag har en massa projekt som ligger och väntar på att få avslutas. I kväll tänkte jag ta tag i mitt så kallade "Kuddprojekt". Jag har flera små kuddar som jag köpt på Ikea som jag har tänkt klä om sen jag flyttade hit i höstas. Det har aldrig blivit av men i kväll ska det ske. Tanken är att kuddarna ska vara gjorda i konceptet re-design. De ska kläs med gamla klädesplagg som jag inte använder längre men fortfarande tycker är fina. Jag uppdaterar senare med bilder.

Så länge så bjuder jag på lite bilder från min praktikplats hos Cloo collection.

Jag har fått rita massor av mönster hos Cloo. 

Och så har jag graderat en del också. 

Vi var på ett event för barnklädesmärken som kommer från Göteborg. Jätteroligt att få träffa andra smådesigners och höra hur de jobbar ch tänker. 
 

Maria som driver företaget Cloo visar mig hur jag ska göra ett mössmönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar