onsdag 3 april 2013

Byxorna Gabriella

Första dagen i skolan i dag och vi fick tillbaka våra byxor som vi konstruerat innan praktiken. Jag har inte sett mina innan eftersom min "Provsömerska" var sjuk och sydde klart dem efter att jag åkt på praktik. Jag är riktigt nöjd med byxorna. Jag hade kanske valt ett tunnare tyg om jag hade sytt dem igen. Det tyget jag använt till dessa är så pass tjockt så att byxorna inte riktigt får något fall. Men jag gillar ändå att tyget är grovt, det ger en lite tuffare känsla på byxorna.

Alla modeller jag gjort tidigare har döpts efter personer som jag känner. Eftersom Gabriella i min klass var min provsömerska i det här projektet så ska byxmodellen självklart vara döpt efter henne!



Knappen saknas eftersom knappmaskinen i skolan varit sönder. Men annars är de toppen. De är sydda med två ganska djupa veck på vardera sida fram. Framfickorna öppnas med dragkedjan och är fastsydda i sidsömmen också. Vid halva vaden är det påsytt en ny del som detalj. Bakfickorna är likadana som framfickorna men vågräta.

Det är nästan så att jag är lite sugen på att sy ett par likadana fast i ett helt annat sorts tyg för att se hur mycket tyget påverkar modellens utseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar