måndag 22 april 2013

Ny vecka

Min mamma var här i helgen och det var så mysigt och bra. Trots två utflykter där vi har legat i solen och vilat upp oss har vi hunnit med en faslig massa saker. Vi har skruvat och målat, limmat, borrat, tvättat, varit på soptippen och på affärer. Vi har burit in saker och burit ut saker. Tagit ner saker från vinden och burit upp lite annat. Vi var i Göteborg och köpte en dagbädd till mig och kavajtyg till mamma. Jag hann nästan sälja min säng till och med.
Jag kan inte säga att lägenheten är mindre stökig nu eller att den är precis färdig som jag vill ha den. Men jag är mycket närmare ett färdigt resultat än jag någonsin varit. Det känns toppen!
Den här nya veckan är full av lektioner. Jag ska försöka börja sy på kavajen till mamma, måla klart lite i lägenheten och försöka hinna sy både på en klänning till min syster och ett ändringsjobb på en kavaj som är Joels. Träna och äta kan nog också klämmas in någonstans. Det blir full rulle framåt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar