fredag 5 april 2013

Pysselkväll

Jag är ensam hemma hela kvällen och vad passar inte bättre då än att ta en riktig pysselkväll. Jag tror jag ska fortsätta på något gammalt projekt som ännu inte slutförts. Kanske virka lite på mina älskade mormorsrutor, ett av mina projekt som nog aldrig kommer slutföras..

Så här såg rutorna ut när jag första gången hade bestämt mig hur stora de skulle vara. Nu har varje ruta ökat med 3 varv, och några till blir det nog innan jag är nöjd.



Om man gillar att virka så kan jag rekomendera bloggen Kungen och Majkis. Hon virkar riktigt fina saker och delar ofta med sig utav sina mönster, eller vart man kan hitta andras mönster, som tillexempel de här Uggle-mormorsrutorna som jag blev helt kär i. Kungen och Majkisbloggen tipsade för några dagar sedan om hur man kan virka ihop mormorsrutor medan man virkar, så att man slipper sy ihop dem sen. Jag älskade ideen och kanske, kanske gör den så att jag någon gång bestämmer mig för att virka ihop mina rutor.. Här kan du hitta beskrivningen på att virka ihop mormorsrutor.

Nej, nu kan jag inte sitta kvar här, då kommer jag aldrig igång med något pyssel. Ha en trevlig fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Mormorsrutor är verkligen ett evighetsprojekt, men ett roligt sådant.

    Ang din fråga om blockning så innebär det att du blöter det du virkat och spänner sedan upp alstret i den form du vill att det ska ha. Då får till exempel sjalen raka kanter, istället för sådär vågiga som de lätt får annars.

    SvaraRadera