tisdag 20 augusti 2013

20-talsfest

I fredags hade Madde i vår klass födelsedagsfest med 20-talstema. Självklart skulle jag sy min klänning själv. Och självklart började jag 4 timmar innan jag var tvungen att åka hemifrån. Som tur är så var 20-talets mode inte så komplicerat. De hade raka modeller som var ihopdragna runt en låg höft. Jag hittade ett tyg i mina gömmor. Klippte ut två rektanglar och sydde ihop. Jag provade, sydde, provade och sydde och tillslut så fick det duga. Jag kände mig som en vandrande potatissäck ungefär men var ändå rätt nöjd. Jag hittade ett band med fransar som jag fäste runt halsringningen bak och lät hänga fritt fram för att få det att se ut som att det var ett halsband. Och så drog jag ihop klänningen i höften med ett annat band som jag hittade här hemma.
De andra tjejerna från klassen var alla supertjusiga och vi hade en trevlig kväll tillsammans.

Kanske att jag kan klippa av klänningen och använda överdelen som en topp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar