lördag 17 augusti 2013

Ny termin = Ny kunskap

Nu är sommaren över och jag är tillbaka i Borås. Jag har haft en riktigt bra sommar. Den började med att jag jobbade som ledare på en språkkurs i Torquay i södra England. Det var hur roligt som helst och jag kom hem hes och utmattad men lycklig. De resterande veckorna av sommarlovet bodde jag hemma hos mamma och pappa, jobbade på ett äldreboende och umgicks med vänner. Toppensommar helt enkelt.
Foto: Ebba Andersson

Men nu är jag tillbaka i skolan sen två veckor. Tiden går så fort, jag kan inte fatta att jag redan går i tvåan. Snart kommer det nya ettor och då är vi helt plötsligt de som kan en massa, konstigt. Skolan har flyttat till nya lokaler i Simonsland här i Borås. Lokalerna är jättefina och det känns riktigt roligt att få gå i en helt nybyggd skola. De har ett mysigt fik och en riktig restaurang. Lyxigt.

Här sitter vi och jobbar med produktspecifikationer, Åsa, Hanne, Malin och jag, i skolans nya fina café.
Foto från Instagramkontot: madeleinemylla

Skolhösten kommer att vara rolig och lärorik. Vi jobbar med något som lärarna kallar för modellprojektet. Alla har fått plaggskisser och måttlistor till två plagg, en överdel och en underdel. Vi är fem stycken som har fått samma plagg så att vi har några att diskutera processen med, men arbetet sker individuellt. Min uppgift är att göra allt från mönsterkonstruktion och blanketter, till sömnad och färdigt plagg. Vi har lärarledda lektioner tre dagar i veckan och egen arbetstid på måndagar och fredagar. Det känns som ett roligt och utmanande projekt där vi får jobba väldigt självständigt och lärarna finns till som ett bollplank.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar