måndag 19 augusti 2013

Inspirationstips

Jag har en favorit av alla favoritpysselbloggar. Jag har tipsat om hennes blogg tidigare(typ tre gånger) men det skadar inte att göra det igen eftersom den är så fin och mysigt och rolig och inspirerande. Kungen och Majkis heter bloggen och jag tycker absolut att ni ska ta er en kik ifall ni inte redan känner till den.

En annan blogg som jag hittade igår som hade en hel del saker som jag vill virka var bloggen Bautawitch. Om du går in på fliken DIY hittar du mönster och inspiration till massor av virkade saker. Hon har gjort enkla beskrivningar på hur man gör mormorsrutor och andra sorts rutor.

Det är fint när andra lägger ner tiden på att skriva ner virk- och stickmönster som de sedan delar med sig av helt gratis. På Mönsterarkivets hemsida hittar man alltid massor av länkar till mönster och beskrivningar.



Här om dagen skrev jag om det där virkprojektet som absolut inte kunde vänta. Det är i full gång, jag är nästan helt klar faktiskt. Bara ett avsnitt till av Downton Abbey och sen är det färdigt. Här är en liten sneak peak för er som är nyfikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar