torsdag 22 augusti 2013

Gabby

Jag har börjat på en ny gardinklänning. Men så blev jag inte så nöjd med kjolen så jag har inte sytt ihop livstycket med kjolen ännu. För jag vet inte riktigt om jag vill ha kjolen som jag gjort den eller om jag bara borde göra en ny...

Livstycket är bara ett enkelt helinfodrat liv med långa bystinsnitt som går enda nerifrån sidsömmen. Kjolen har jag gjort i våder, men jag tycker det ser lite tantigt ut. Hm. Tills jag bestämt mig hur jag ska göra med kjolen får ni se några bilder på överdelen.

Klänningsmodellen har jag döpt till Gabby eftersom min kompis Gabriella ringde mig när jag satt och konstruerade som bäst. Gabriella hatar att bli kallad för Gabby, men jag tänkte att det kunde vara snyggt på en klänningsmodell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar